събота, 14 юли 2012 г.

БРОШКА-ЦВЕТЕ

Здравейте отново! В предишния пост споменах, че имах страхотни проблеми от личен характер, които толкова сериозно се отразиха на психиката, здравето и живота ми въобще, че съсипаха музата ми за работа и бях решила да спра окончателно! Горката ми муза заспа зимен сън посред лято!!! Единствено подкрепата на близките ми ме извади от този кошмар и най-вече, искам специално да благодаря на моето малко човече! Дъщеря ми наистина се бори със зъби и нокти да ме " върне ", не ми позволи да се откажа и да потъна... Благодаря, принцесо - за силата, за волята, за подкрепата, за обичта, за всеотдайността, за всичко, което направи за мен! Обичам те!!!
Е, това беше кратко лирическо отклонение, а сега искам да Ви покажа една брошка, която направих за себе си, но вече имам поръчка да изработя същата за моя приятелка.
Платът, от който е направена, е леко еластичен и " лигав ", но не е коприна или нещо подобно - изкуствен до безобразие, но точно с такъв се работи най-добре, защото позволява краищата му да се обгорят добре. Внимавайте при обгарянето, при предишната брошка Ви споменах за възможните поражения!!!
Нужни са Ви няколко кръгчета от плата, с различен размер - колкото повече, толкова по-богата ще е брошката. Аз исках моята да е по-семпла, затова използвах по-малък брой кръгчета. За тичинки използвах " истински ", т.е. реални пластмасови тичинки, които запазих от едно старо венче за свещник. Листото, което се вижда отзад е от същото венче. Моля Ви, не си разваляйте вещите, ако са Ви здрави или любими - тичинки и листенца има във всеки магазин за художнически материали и дори в по-добре заредените магазини за шивашки принадлежности!
С конец в същия цвят обшийте малко кръгче в центъра на най-голямото парче плат и затегнете конеца, така че да се набере плата. Без да късате конеца, поставете отгоре следващият размер и направете същото и с него. Продължете така до изчерпване на кръгчетата плат.
Ако разполагате с подобни тичинки като моите, ще видите, че те са залепени върху тънка тел. Аз я " вденах " вместо конец в една игла и така прокарах тичинките в центъра на цветето. Листото също е на тел, поставих го отзад и съединих телчетата им, като първо ги усуках заедно, а после ги приших към цветето за по-сигурно. Към центъра на цветето, само че отзад, където се получи набор от всички шевове и телчетата, поставих безопасна игла за закачане.
Тук искам да отбележа, че ако нямате тичинки, можете да използвате за център мъниста / като предишното цвете, което показах / или дори по-красиво копче от онези, които са с краче за пришиване, а не с дупки. Залепете го със силикон или просто пришийте и готово! Освен това, по-добре е отзад на цветето да залепите малка подложка, например от картон, облечена предварително в парче от същия плат и в нея да монтирате иглата за закачане. Така цветето Ви ще има по-завършен вид, но аз нямах търпение да го видя готово и реших да пропусна тази стъпка - все пак брошката си е за мен, не е за продажба!
Тази година е актуално цвете да се носи не само на блузата като брошка, но и на колан, диадема, чанта, дори на китката вместо гривна. Ако си изработите такова цвете, то веднага ще стане незаменим аксесоар през това лято и ще Ви направи неотразима в сравнение с другите момичета!!! Успех!
Май нямам друг съвет, така че  - ето го и цветето-брошка:

НАПРАВЕТЕ СИ ТАЗИ БРОШКА, ЗАЩОТО АКСЕСОАРИТЕ СА НА МОДА ТОВА ЛЯТО, А С РЪЧНО ИЗРАБОТЕНА ВИНАГИ ЩЕ СТЕ " ПО-АРТ " ОТ ДРУГИТЕ МОМИЧЕТА...

1 коментар:

  1. Много ти благодаря мамо, за чудесните думи, които си написала за мен! Обичам те! <3

    ОтговорИзтриване