петък, 9 декември 2011 г.

Бутилки стъклопис и още нещо...

Този път искам да покажа две от любимите ми декорации в кухнята - две бутилки, обработени с различна техника.
Първата бутилка е боядисана с акрил в зелено, а отгоре е украсена с любимия ми декупаж - салфетъчната техника, с която често работя. Това не ми беше достатъчно, затова на повечето места съм дорисувала картинките на салфетките с акрилни бои. Така се подсилиха някои светлосенки, слънчогледите изпъкнаха повече и т.н., въобще - стана по-жив рисунъка на салфетката.
Това шише става бързо и ефектно, ако не броим времето за съхнене.
Втората бутилка обаче, освен по-красива, беше и доста по-трудоемка, времеемка и каквото друго се сетите в този ред на мисли. Ето я и нея:

Тук съм използвала луксозна бутилка от вино, която имаше в горния край релефен кръст. Това ме и насочи към темата за изображение на шишето. Кръстът подсилих с контур за стъкло в златно, а самата бутилка е оцветена с акрил. Иконата е обикновена изрезка от старо църковно календарче, но след залепването е обработена с напукващ безцветен лак, а пукнатините са запълнени със златна боя. Така изглежда като рисунка, а не снимка и то старинна.
Тухличките отнеха най-много време - изработени са от самосъхнеща глина и след очертаването им съхнаха върху друга бутилка, за да се запазят в леко извита форма. Оцветени са с акрилни бои. След окончателното им завършване са прикрепени към шишето с обилно количество обикновен силикон за санитарни ремонти. В долния край тухличките са декорирани с естествен сфагнов мъх, малки парченца дърво и изсушени ресички от лоза.
Цялата тази декорация е лакирана, за да се запази и да се почиства по-лесно.
Отнема кански усилия, а напредъкът е бавен и едва видим, но на финала наистина ме изненада с крайната си визия...

Няма коментари:

Публикуване на коментар